אבני החן הן לא רק יפות אלא גם מלאות משמעויות וסגולות מיוחדות. לכל אבן סיפור משלה ומאפיינים ייחודיים השייכים רק לה. אבל מה שיותר מעניין הוא שכל אבני החן יש חודש בשנה שהן מאפיינות –והן מכונות “אבני הולדת”. סקרנים לדעת מהי אבן ההולדת שלכם ומהי המשמעות המיוחדת שלה? ריכזנו בשבילכם ממש כאן את כל מה שמעניין לדעת.

מהן אבני חן?

אבני חן הן מינרלים יקרים ונדירים, שעוברים תהליכי עיבוד וליטוש כדי להדגיש את היופי המרהיב שלהן. אבנים אלו ידועות בצבעים החזקים שלהן, בברק המיוחד ובכך שהן קשות בצורה יוצאת דופן ובהשוואה לאבנים אחרות. אפשר למצוא היום מגוון רחב של אבני חן, כשכל אחת מהן מאופיינת בהרכב כימי ייחודי ובמראה מרשים המאפיין אך ורק אותה. תכשיטי יהלומים ואבני חן נחשבים לפופולריים מאוד והם משמשים כאקססורייז מושלם, כמתנה מיוחדת ואפילו כסמל סטטוס. אבני חן מפורסמות כוללות את היהלום הנוצץ, הרובי האדום, הספיר הכחול והאמרלד הירוק, אך קיימות עוד עשרות רבות של אבנים יקרות בשלל צבעים וגוונים, כל אחת עם סיפור ומשמעות משלה.

אז, מה זה אבני הולדת (Birthstones)?

אבני הולדת, Birthstones, הן אבני חן המשויכות לכל חודש בשנה, כאשר כל אבן מייצגת את חודש לידה אחר עם משמעות סמלית. המסורת של אבני הולדת מתועדת עוד מתקופות קדומות, אך היא הפכה פופולרית מאוד במאות ה-18 וה-19. מאז, הפכו אבני ההולדת למתנה מועדפת ליום הולדת ולאירועים מיוחדים. בדומה לטבעת יהלומים מיוחדת, אפשר למצוא את אבני הולדת מככבות על המון תכשיטים – שרשראות, צמידים, עגילים וטבעות עם אבני הולדת, הופכים מעוד תכשיט לתכשיט מיוחד עם המון משמעות.

אבני חן לפי תאריך הלידה שלכם והמשמעות שלה

לכל חודש בשנה יש אבן חן ייחודית, המייצגת את תכונות האופי והאיכויות של ילידי אותו חודש. החנה החודשים והאבנים שלהם ומשמעותן:

  • חודש ינואר – אבן הגרנט (אדום): אבן זו מסמלת כוח, תשוקה ואומץ לב. נוסף לכך, היא מעניקה ביטחון עצמי, אנרגייה ועוצמה פנימית. הגרנט קשורה גם לאהבה עזה ומסייעת בשימור יחסים ארוכי טווח.
  • חודש פברואר – אמטיסט (סגול): אבן זו ידועה בתכונותיה המרגיעות והמאזנות והיא גם מסייעת בהשגת שלווה ורוגע. האמטיסט מעודדת יצירתיות, אינטואיציה וחוכמה, ומאמינים שהיא מסוגלת לספוג אנרגיות שליליות.
  • חודש מרץ – אבן האקוומרין (כחול-ירקרק): האבן מזכירה את גלי הים המרגיעים. אבן זו מייצגת תקשורת פתוחה, הבעה עוצמית וכנות. האקוומרין נחשבת לאבן של שלום ושלווה, המסייעת בהרגעת הנפש והגוף.
  • חודש אפריל – יהלום בוהק (חסר צבע): היהלום מייצג טוהר, חוזק פנימי ועמידות. אבן זו מקושרת עם אהבת נצח ונאמנות, ונחשבת לסמל של הצלחה ושגשוג בחיים.
  • חודש מאי – אמרלד ירוקה: אבן מלכותית זו מסמלת צמיחה, פוריות ושגשוג. האמרלד נקשרת לריפוי רגשי, לחיבור לטבע ולהגשמת חלומות. היא מעודדת חוכמה, סבלנות ואהבה אמיתית.
  • חודש יוני – פנינה: פנינים הן סמל לטוהר, תמימות וצניעות. הן מעודדות איזון רגשי, חמלה וחיבור פנימי. פנינים נקשרו מאז ומעולם לאהבה רומנטית ומאמינים כי הן מביאות הרמוניה ליחסים.
  • חודש יולי – רובי (אודם): אבן זו מייצגת תשוקה עזה, אנרגייה רבה ואומץ לב. הרובי מקושרת עם כוח, מנהיגות והצלחה, כמו גם עם אהבה בלתי מעורערת ומחויבות עמוקה.
  • חודש אוגוסט – פרידוט ירוקה: אבן יפהפייה זו מסמלת שמחה, חופש ושלווה. פרידוט נחשבת לאבן המגנה מפני השפעות רעות, מעודדת אופטימיות ומסייעת במימוש עצמי.
  • חודש ספטמבר – ספיר בגוון כחול עמוק: אבן הספיר מסמלת חוכמה, יושרה ונאמנות. אבן זו מקושרת עם רוחניות, שלווה ומיקוד מחשבתי. נוסף לכך היא מביאה הרמוניה, השראה והארה.
  • חודש אוקטובר – אבן האופל: אבן מסתורית זו מייצגת יצירתיות, דמיון ואומץ. היא מעודדת אינטואיציה, אותנטיות וביטוי עצמי. נוסף לכך, היא משחררת חסמים רגשיים ומסייעת בהתפתחות אישית.
  • חודש נובמבר – הטופז הזהובה: טופז מסמלת שפע, אושר והגשמת משאלות. היא נקשרת עם טיהור, בריאות וחוסן פיזי. מאמינים כי אבן הטופז מושכת אליה אנרגיות חיוביות ומקדמת תקשורת פתוחה.
  • חודש דצמבר – טורקיז כחול שמיימי: אבן הטורקיז מייצגת תקווה, רוגע ואיזון. אבן זו מעודדת תקשורת טובה, הבנה וחמלה. היא נחשבת לאבן מגן חזקה, המסייעת בהרגעת הנפש ובשחרור מתחים.

לסיכום

אבני הולדת הן לא רק תוספת מושלמת לתכשיטים מיוחדים, אלא גם נושאות איתן מטען רגשי ומשמעותי. כל אבן מסמלת תכונות אופי ייחודיות ונקשרת באיכויות מסוימות. בין אם אתם מאמינים בכוחות המיסטיים של אבני החן או פשוט אוהבים את המראה הייחודי שלהן, ענידת אבן ההולדת שלכם יכולה להעניק לכם תחושת חיבור אישי מיוחדת. אז בפעם הבאה שאתם בוחרים תכשיט או מחפשים מתנה מקורית, כדאי שתחשבו על תכשיט מהמם משובץ באבן הולדת.