בשנים האחרונות צוברים יהלומי האובל (Oval) פופולאריות גוברת, ובצדק – צורתם היא ארוכה ואלגנטית, ולכן הם גורמים לאצבעות העונדות אותן להיראות דקות ועדינות יותר.

היהלומים הראשונים בחיתוך אובל תועדו בראשית המאה ה-14. כמה מאות לאחר מכן, התפרסם אחד מיהלומי האובל הידועים בהיסטוריה, והוא יהלום קוהינור (משמעות השם בפרסית – הר האור). היהלום, ששקל 186 קראט, נדד בין משפחות מלוכה במאה ה-19, והיום הוא משובץ בכתר המלכה אליזבת.

טבעת עם יהלום אובל 0.80 קראט

גם היום מככב יהלום האובל על אצבעותיהן של מפורסמות בהן ג’ניפר אניסטון, בלייק לייבלי, קורטני קרדשיאן, אריאנה גרנדה והיילי ביבר. רק לאחרונה, בשנת 2020, נמכר יהלום אובל במשקל 118 קאראט ב-30.8 מיליון דולר בסות’ביז בהונג קונג.

זוהרים ונוצצים

נוסף על צורתו הארוכה והאלגנטית, אופן חיתוכו של יהלום אובל מזכיר את אופן החיתוך של יהלום עגול, ולכן הוא אחד מהיהלומים הנוצצים והזוהרים ביותר. יהלום האובל הוא מצורות היהלום הנקנות ביותר. היהלומים העגולים הם עדיין הנפוצים ביותר, אולם היהלום האובלי נמצא ברביעייה הפותחת.

טבעת סוליטר משובצת יהלום בחיתוך אובל

תמורה הולמת למחיר

באופן יחסי מחיריהם של יהלומים אובליים יקרים פחות מיהלומים עגולים באותה איכות, צבע, ניקיון ומשקל. זאת מכיוון שביהלום אובל נעשה שימוש בחלק גדול יותר מהיהלום הגולמי במהלך תהליך החיתוך והליטוש. ועל כן אפשר לקבל תמורה גדולה יותר למחיר, ביחס למחיר לקראט.

צורה משתנה

בשונה מהיהלומים העגולים שהם תמיד עגולים באופן סימטרי, ביהלום אובל היחס בין האורך לרוחב יכול להשתנות. הוא יכול להיות רחב, צר או רגיל. היהלומים האובליים מתאימים כמעט לכל צורת שיבוץ, ולסגנונות שונים החל מסגנון מודרני ועד סגנון עתיק.

תליון משובץ יהלום אובל מוקף בשתי הילות יהלומים

לבחור נכון

כדי להבין מה הבחירה הכי נכונה עבורכם, מבחינת משקל, ניקיון, צורה וצבע, אנו ממליצים לכם להיפגש עם יהלומן, שיספק לכם מידע מקצועי על סמך העדפותיכם והתקציב העומד לרשותכם. בפגישה תוכלו לבחור את היהלום המתאים לכם ביותר.

 

למידע נוסף צרו קשר בטלפון 03-6122200 או בווטסאפ